آموزش ویژه یادگیری زرین دشت

مختص دانش آموزان توانمند اما با عملکرد درسی ضعیف مقطع ابتدایی شهرستان زرین دشت↓↓↓
منوي اصلي
درباره وبلاگ


Learning Disorders (LD)

این یک وبلاگ شخصی می باشد.در صورت هرگونه ابهام در مسائل آموزشی یا حیطه اختلال یادگیری ، شما طالبان علم می توانید ایمیل بزنید ، یا به صورت نظر سنجی در وبلاگ ، ما را در جریان بگذارید.
ldzarindasht@yahoo.com

پروفايل من
موضوعات
  • آنچه كه نبايد گفت>> mostnot telling
  • ازدواج‌ فامیلی >> MARRIAGE KINSHIP
  • احساسات كودكان >> EMOTIONS
  • اختلال در نوشتن >> dysgrafiya
  • اختلال رفتاري>> DISORDER BEHAVIOR
  • اضطراب >> ANXIETY
  • اضطراب جدایی>> separation anxiety
  • اعتماد به نفس>> APLOMB
  • افسردگي كودك>> MELANCHOLIA
  • انضباط >> dicipline
  • ای کاش به جای اینکه >> I wish
  • بازي در كودكان >> PLAY
  • بهانه گيري كودك >> PERNICKETY
  • با هم بخندیم نه به هم >> LAUGH
  • بيش فعالي >> hyperactivity
  • پرخاشگری >> AGRESSION
  • ترس >> fear
  • تخیل >> imagination
  • تنبيه كودكان >> PUNISHMENT
  • توجه ! توجه >> REMARK
  • توقعات >> EXPECTANCY
  • چاقي در كودكان >> OVERWEIGHT
  • حسادت در كودكان >> JEALOUSY
  • خلاقيت در كودكان >> CREATION
  • خواب >> ASLEEP
  • خيال پردازي كودكان >> IDEALISM
  • دلبستگی >> attachement
  • دروغ گويي >> MENDACITY
  • رفتار با كودك استثنايي >> EXCEPTIONAL children
  • رفتار با كو دك كم توان ذهني >> MENTAL RETARDATION
  • رفتار با كودكان نابينا >> BLIND children
  • رفتار با كودك ناشنوا >> INDISTINCT children
  • روانشناسي رنگها >> psychology colors
  • زبان >> language
  • زبان بي زباني >> Body language
  • سندرم داون >> DOWN SYNDROM
  • شب ادراري >> urinary night
  • شخصيت كودكان >> PERSONALITY
  • صبر در كودكان >> PATIENCE
  • طبقه بندي كودكان استثناي>> DIVISION OF EXCEPTIONAL
  • علل تولد كودك كمتوان ذهني>> REASON OF BIRTH
  • غذا و هوش >> INTELLIGENCE
  • فشار روحي >> SPIRIT
  • قصه گفتن >> NARRATIVE
  • كمرويي كودكان >> TIMIDITY
  • كنترل رفتار >> behavior
  • گريه در كودكان >> CRY
  • گوشه گیری >> SECLUSION
  • لجبازي كودكان >> PERTINACITY
  • لكنت زبان >> STUTTER
  • محبت و خلاقيت >> AMOUR
  • مسئله جن سي كودكان>> SEXUAL
  • موسيقي در كودكان >> MUSIC
  • مهارتهاي اجتمايي >> SOCIAL Skill
  • ناسازگاري كودك >> INCONGRUITY
  • ناهنجاریهای رفتاری >> CRUDITY
  • نقاشی >> PORTRAIT
  • هوش >> NTELLIGENCE
  • هیجان >> emotion
  • اختلالات یادگیری >> learning disorders
  • مدل های یادگیری>> learning styles
  • ادراک دیداری فراستیگ>> Visual perception Frastyg
  • تقویت مهارتهای فرایندی>> Strengthen process skills
  • حافظه >> Memory
  • هوش چندگانه گاردنر>>Gardner's multiple intelligenc
  • درمان اختلال حساب >>Treatment accounts
  • درمان اختلال خواندن >> Treatment Reading disorder
  • درمان اختلال نوشتن >> Treatment Writing disorder
  • تعاریف هوش >> Definitions of intelligence
  • آزمون های آنلاین روانی >> Psychological tests
  • روش های مطالعه >> Study methods
  • آزمون های هوش>> IQ tests
  • به ظهور رساندن استعداد>> The potential to deliver
  • تفسیر آزمون وكسلر>> Wechsler test
  • ثبت نام در آموزشگاه>> Enrolled in school
  • بازی در درمان کودکان اتیستیک>>Autistic children
  • درمان وبازپروری دلاکتو>>Rehabilitation
  • چند تمرین برای تمرکزحواس>>Focus
  • آموزش ضرب>>Learning multiplication
  • اوتیسم(utism)
  • استرس >> Stress
  • نوروزتان پیروز
  • بی قراری>>Mutability
  • مهر را با مهر آغاز کنیمStamped with the seal start
  • پیام همکاری Message cooperation
  • سایت اختلالات یادگیریSystem of learning disorders
  • یا ابا عبدالله الحسین
  • ساعت و تاریخ و تقویم رویدادی آنلاین ایران
  • تبادل نرم افزار هوشمند سازی
  • مصیبت در ارزیابی Disaster assessment
  • مراحل ياددهي خواندن stages of learning to read
  • تقویت حافظه دیداریVisual Memory
  • تحلیل اشتباهات دیکتهAnalysis of spelling errors
  • نشانه هایی برای کودکان پیش دبستانی
  • تمرینات پیشنهادی درمنزلSuggested exercises at home
  • روانشناسی دست خطPsychology of Handwriting
  • نرم افزار وکسلر کودکان WISC-R ) WISC Software)
  • سیستم هوشمند آمارگیری ( Statistical System )
  • کد های آهنگ امام زمان
  • آزمون پدافند غیر عامل
  • آزمون آسیب شناسی روانی
  • منابع آزمون مجازی کتب شهید مطهری
  • سیستم آماری ویرایش چهارم
  • کسب مقام نمونه کشوری
  • تبریک سال تحصیلی جدید
  • السلام علیک یا زینب کبری (س)
  • فرم های ارتقا رتبه خبره و عالی فرهنگیان
  • سیستم آماری ویرایش پنجم
  • کتاب تقویت حافظه
  • اثر استرس بر حافظه و یادگیری
  • ویژگیهای راههای بهبود حافظه
  • کتاب حماسه حسینی
  • نمونه سوال حماسه حسینی
  • نرم افزار ارتباط دو کامپیوتر از راه دور
  • ناخن جویدن کودکان
  • سوالات دوره اتومکانیک فنی حرفه ای
  • منابع دوره بدو خدمت فرهنگیان
  • وکسلر نسخه 4 WISC-IV integrated
  • فال حافظ
  • منابع مورد مطالعه معلمان علاقه مند
  • قابل توجه خوانندگان اين وبلاگ
  • نکات کلیدی وکسلر 4 و استنفورد
  • مسابقه کتاب خوانی
  • محمود دولت آبادی
  • پيوندهاي روزانه
    درمان وبازپروری دلاکتو
    نوشته شده توسط مدیریت در تاريخ جمعه پانزدهم مهر 1390
    - مرحله یک:
    1-خزیدن یک طرفه:(5 دقیقه –حدود80 بار)
    ازکودک بخواهید سینه خیز رفتن را تمرین کند.به این صورت که روی یک سطح صاف روی شکم بخوابد ودست وپایش را به جلو وعقب بکشد تا بتواند روی زمین سائیده شده وجلو برود.(رجوع به جزوه اختلالات خواندن دکتر تبریزی صفحه155)
    2-الگوی مناسب خوابیدن:
    هرشب چند بار خوابیدن او رابه شکل صحیح فرم دهید.اول عادتش دهید به روی شکم بخوابد بعد وضعیت بدن ودست وپای او رادرالگوی صحیح قرار دهید واین تمرین را هر شب یک بارانجام دهید.(صفحه157)
    3-تمرین شنوایی(8 دقیقه)
    ازدانش آموزبخواهید باانگشت یا پنبه سوراخ گوش راستش را ببنددتافقط با گوش چپ بشنود سپس به گونه ای بااوحرف بزنید تامجبورباشدپاسخ دهد.حالااین عمل راباگوش چپش انجام می دهیم.این تمرین را به مدت 1 دقیقه و4باردرروز انجام می دهیم کل زمان برای این تمرین 8 دقیقه است. (صفحه157)

    4-تمرین بینایی:(8 دقیقه)
    ازکودک می خواهیم با دست چپ چشم چپش را ببنددویک چراغ قوه یا یک وسیله جالب دیگردست راستش بگیردودرحالی که زاویه آرنج باز است ازاوبخواهیم که دستش رادرجهات مختلف بالا،پایین،دایره وار، طرفین وبازوایای مختلف حرکت دهدوهمزمان با حرکت دستش باچشم راستش نور را تعقیب کند.اوباید باچشم برترنور چراغ قوه را تعقیب کند وباتکرار این تمرین دست وچشمش راهماهنگ نماید.(صفحه158)
    - مرحله دوم:
    1-چهار دست وپارفتن با الگوی تقاطعی:(30 دقیقه)
    برای انجام این تمرین برای کودک زانو بند وکفش نرم تهیه کنیدوچهار دست وپا رفتن صحیح رابه اونشان دهید سپس ازاوبخواهیدمانند شما عمل کند.(رجوع به صفحه159)
    2-تمرین شنوایی:
    کودک روی صندلی وسط اتاق بنشیندودرحالی که شما آرام آرام در اطراف اتاق قدم می زنیدبا او صحبت ومکالمه کنید،طوری که گاهی شما را ببیندوگاهی نتواند ببینداین تمرین را 4 دقیقه درروزانجام دهید.
    3- تمرین بینایی:
    چراغ قوه رابه دستی که می نویسد بدهیدتادرحالی که دستش کشیده وآرنج صاف است آن رابه هر سوحرکت داده وبه آن نگاه کند. (رجوع به صفحه160 )

    -مرحله سوم:
    1-راه رفتن با الگوی تقاطعی:(20 دقیقه)
    الف-نخست خودتان به طرز صحیح راه بروید
    ب-ازکودک بخواهید راه برودوبه او یاد دهید که باپای چپ یک گام برداشته وبادست راست به آن اشاره کند.
    ج- سپس باپای راست گام برداشته وبا دست چپ به آن اشاره کند.
    د-ازاوبخواهید که پنجه هایش را به سمت خارج هدایت کند.
    س- پاها با هم برخورد نکنند و25 سانتی متر فاصله داشته باشند.
    ش- سرعت را به تدریج کم کرده وبه سرعت طبیعی برگردید.
    ص- تمرین راباپای برهنه یاجوراب انجام دهید.
    تمرین را20 دقیقه دردوره های 10 دقیقه ای برای حداقل 3 هفته ادامه دهید.
    2- تمرین شنوایی:
    الف-تمرین باچشم بسته:چشم کودک را بسته روی صندلی دروسط اتاق بنشانید سپس درحالی که قدم می زنیددراطرافش،بااوصحبت کنیدتااوبه شمااشاره کندومحلی راکه هستید حدس بزند.
    ب-تمرین با چشم باز:حالا درهمان موقعیت باچشمان بازپشت سرش بایستیم وازاوبخواهیم کلماتی راکه می گوییم تکرارکند.(رجوع به صفحه163)
    3- تربیت بینایی:الف-دنبال کردن مسیر نور چراغ قوه با چشم
    ب-دست خودراتانزدیک چشم کودک ببریم وکودک مسیر دست را با چشم خوددنبال کند.
    ج-اشیاءاطراف رانام ببریم وکودک آنها رابا چشم ودیدن پیداکند.
    4-هماهنگی عمومی:
    باکودک درخارج خانه بازیهایی که او راوادار به پریدن ودویدن می کند انجام دهیم .مانند:دویدن،راه رفتن،پریدن،دوچرخه سواری،وبازیهای آزمون فراستیک
    5-جهت یابی راست وچپ:
    وقتی که کودک با الگوی تقاطعی راه می رود یا می دودبگویید به راست،راست ویا به چپ،چپ طوری رفتار کنید که قصد فریب وگول زدن او راداریداوباید سعی کند هوشیاری خودراحفظ کند.روزانه 10 دقیقه این تمرین را انجام دهید.
    - مرحله چهارم:
    • نکته:درزمان انجام تمرینهای این مرحله،گوش کردن به موسیقی،آوازخوانی وزمزمه کردن آهنگ رابرای کودک ممنوع کنید.کلیه فعالیتهایش ازجمله ورزش،ازیک طرف بدنش استفاده کند.
    1-فعالیتهای برتری طرفی:
    الف)خوردن:ازاوبخواهید که لوازم سفره رامانندقاشق،چنگال،لیوان و...رابادست برترش بگیرد.
    ب)آشامیدن:لیوان رابادست برترش بگیرد.
    ج) مسواک زدن:مسواک رادردست برترش بگیرد.
    د)برداشتن اشیاء
    ح)حس لامسه)چشمانش راببندد ویک شئ کوچک مانند کاغذ،سنجاق و...دردست برترش بگذاریدوازاوبپرسید نام شئ چیست.فقط ازطریق لمس کردن بگو.


    2-نوشتن:
    نوشتن باگچ وخط درشت روی تخته سیاه شروع وبه نوشتن بامدادروی کاغذ ادامه می یابدمدت10 دقیقه روزی4 بار.
    3-پرتاب کردن:
    توپ پلاستیکی رابا دست راستش گرفته وازبالای شانه به سمت شماپرتاب کند.(رجوع به صفحه168 )
    4-برتری پا:
    الف)برداشتن مهره با انگشت پایی که تصمیم به برترکردنش دارید.
    ب)باقراردادن مدادبین انگشت شصت پاوانگشت بعدی ازکودک بخواهیم مطلبی روی کاغذ بنویسد.
    5-برتری گوش:
    گوش غیر برتر راببندیدونزدیک گوش برتر بنشینیدوبااوصحبت کنیدیاداستان بگوئید.به تدریج صحبتهاآرامترشودتا به شکل نجوا درآید.این تمرین روزی دو بار،هربار5 دقیقه انجام شود.
    6-برتری چشم:
    الف)برای برترکردن چشم، ازچشمک زدن،نگاه کردن ازروزنه استفاده میکنیم.این تمرین را4 بارهرباریک دقیقه.
    ب)پاییدن:کاغذی رابه صورت لوله درست کرده چشم غیر برترراببندیدوباچشم برترازلوله به بیرون نگاه کند.
    ج)نشانه گیری:یکx روی یک کاغذ سفید کشیده درانتهای اتاق نصب می کنیم چشم غیربرتر راببندیم تاکودک باچشم برترنشانه رادیده باانگشت سبابه یاتفنگ اسباب بازی به سوی هدف شلیک کند.(صفحه170 )
    د)نگاه کردن ازروزنه:یک سوراخ دروسط کاغذ ایجادکرده کاغذ راازصورت دورنگه داشته ازسوراخ وسط کاغذ به بیرون واشیاءاطراف نگاه می کند.
    -کارهایی که باتوجه به کتاب اختلالات دیکته نویسی دکتر تبریزی می توان انجام داد.
    1- تن آگاهی:
    دانش آموزبایداندامهارابشناسدبرای این کار اندامها رانشان می دهیم اونام می برد.
    2-آدمکی بامقوادرست می کنیم که اندامهایش حرکت می کند.اندامهایش راحرکت می دهیم ودانش آموزتقلید می کند.
    3-روبروی دانش آموز بایستیم وهرحرکتی انجام دهیم دانش آموزتقلید کند.
    4-ازتصاویر1تا8 آزمون 5 فراستیک استفاده کند.(صفحه88 و92 آزمون فراستیک)
    فعالیتهایی که جهت افزایش حس جهت یابی مکانی وفضایی می توان انجام داد.
    1-تمرینات گام
    2-تمرینات زمینی
    3-تمرینات چوب موازنه
    4-تمرینات حرکتی بزرگ
    *تمرینات گام:
    الف)گام به جلو ب)گام به عقب ج)گام به پهلو د)حرکات گوناگون ر)تقلیدراه رفتن حیوانات ز)تقلیدحرکت درفضا ف)راه رفتن متقاطع ق)عبورازروی نشانه ها
    ک)بازی قوطی گ)گذشتن ازکنار خطوط ل)عبورازنردبان
    *تمرینات زمینی:
    الف)حرکت دادن دستها وپاها ب)سینه خیزرفتن ج)خزیدن بامانع
    *تمرینات پرتاب کردن وگرفتن:
    1-پرتاب به سوی هدف 2-گرفتن 3-بازی باتوپ 4-بازی باتیوپ تایر
    *تمرینات هماهنگی چشم ودست:
    1-ترسیم........ 2-کنترل آب 3-بریدن باقیچی 4-نمونه سازی
    5-بندبستن 6-بازی وردنه یانورد 7-بازیهای ابتدایی 8-تمرینات مداد وکاغذ 9-آدمک خیمه شب بازی 10-گیره های لباس 11-کپی طرحها 12-تاکردن کاغذ
    *تمرینات روی تخته سیاه:
    1-تمرینات نقطه به نقطه 2-ترسیم دوایر 3-اشکال هندسی
    4-حروف واعداد
    *تمرینات حرکات چشم: کپارت می گویدقبل ازحرکات چشمی بایدبنیه قوی وکارکردحرکتی قابل قبولی داشته باشد.
    1-گام به جلو 2-گام به عقب 3-گام زدن کناری 4-حرکتهای گوناگون
    *تمرینات حرکتی بزرگ:
    1-اسکیت برد 2-نشستن وبرخاستن 3-چرخ وپرش 4-لی لی کردن 5-تمرینات جستن وپیچ پیچک 6-گام های سرعت 7-پرش باجفت 8-بازیهای هوپ 9-مهارتهای طناب

    نويسندگان
    مطالب اخير
    آرشيو وبلاگ
    لينک دوستان
  • وزارت آموزش و پرورش
  • سازمان استثنایی کشور
  • اداره کل آموزش و پرورش فارس
  • آموزش و پرورش استثنایی فارس
  • آموزش و پرورش زرین دشت
  • بی بی اس( ارسال و دریافت)
  • دریافت فیش حقوقی زرین دشت
  • بهار كودكي(قفس را به خاطر نسپار)
  • مقالات روانشناسي و مشاوره
  • سايت بلوگفا و ساخت وبلاگ
  • روانشناسی و مشاوره
  • مطالب روانشناسی
  • مطالب پزشكي و روانپزشكي
  • روانشناسی آغا رضا
  • گروه روانشناسی خمین
  • روانشناسی خانواده
  • وبلاگ نابینایی
  • بانک اطلاعات
  • ابتدایی
  • دنیای ضعیفه ها
  • گام های بلند
  • روانشناسی وسبک زندگی
  • اشارات ناشنوایان
  • پزشکان ایر ان
  • شبکه ملی مدارس ایران
  • ارتباط با ناشنوایان
  • الریاضیات
  • اختلالات یادگیری شاهرود
  • تالار گفتگوی ایران سلامت
  • انجمن گفتگوی ایران تراک
  • مدرسه استثنایی آزادی
  • سایت آفتاب
  • روان پژوه
  • سایت گفتار درمانی
  • بانک مقالات مشاوره تحصیلی
  • روان شناسي و آ.پ كودكان استثنايي
  • روان شناسی و روان درمانی
  • روان شناسی بهادری
  • خانه ی گل رز (پرورش کودک)
  • بانک اطلاعات بیماری ها
  • تربیت فرزند
  • روانشناسی = خود شناسی
  • کودکانه
  • کودکان استثنایی تبیان
  • شناخت کودکان استثنایی
  • فرهنگ لغت فارسی به فارسی
  • فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی
  • فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی
  • ترجمه جمله از هر زبان به هر زبان
  • آموزش های دبستان
  • انجمن علمی کودکان استثنایی
  • دانلود کتاب های تاریخی
  • اختلالات یادگیری شیراز،شاهرود،گرگان،...
  • مركز اختلالات یادگیری جوانرود
  • آموزش اختلالات یادگیری ناحیه 3 شیراز
  • پرشین گیگ و آپلود
  • اختلال یادگیری قروه
  • مشکلات ویژه ی یادگیری داراب
  • کلاس ساکت
  • کودکانه
  • استعداد خاموش(اختلالات یادگیری)
  • همیار مدیر دوره ابتدایی و شرح وظایف
  • اوتیسم
  • مشکلات یادگیری و رفتاری کودکان
  • آموزش و روان شناسی کودکان استثنایی
  • دانلود صوتی سوره ها
  • دانلود صوتی سوره ها باصدای صدها قاری مختلف
  • قرآن کریم . صوتی همراه با متن و توانایی تکرار
  • تالار تخصصی روان شناسی
  • آموزشگاه استثنایی حکمت داراب
  • اختلالات یادگیری اقلید
  • سایت تخصصی آزمون های روانی فارسی
  • مرکز اختلالات یادگیری واعظ مالمیر یزد
  • مرکز مهر امام یزد
  • کتاب های کمک درسی رایگان
  • انواع مباحث روانشناسی
  • وبلاگ روانشناسی
  • بازی های آنلاین فکری
  • بازی های پرورش دهنده
  • اختلالات یادگیری پروین مجتهد نیشابور
  • اختلالات یادگیری کرج
  • مرکز اصلاح اختلالات یادگیری ایران
  • آموزش ابتدایی یادآوران
  • بانک محتوای الکترونیکی
  • دیوان اشعار شعرا
  • انجمن روانشناسی
  • اختلالات یادگیری محلات
  • ساعت و تاریخ روز ایران
  • مرکز ملی ناتوانی های یادگیری
  • مرکز ستایش دهگلان
  • مرکــزاختلالات یادگیری بندرلنگه
  • مرکــزاختلالات یادگیری پگاه خواف
  • مرکز اختلالات یادگیری درخشان اصفهان
  • مرکز اختلالات یادگیری خوی
  • مرکز اختلالات یادگیری استان مرکزی
  • وبلاگ امام جمعه شهرستان زرین دشت
  • برچسب ها
    ابزار پرش به بالا

    اسلایدر